12 Aralık 2010 Pazar

HATIRLANMAYAN GERÇEKLER


Birgün bu şehirden ayrılacağımı biliyordum ama böyle olmamalıydı. Çünkü bu olayda bir yanlışlık vardı.Benim yapmadığım birşeyi bir başkası sanki ben yapmışım gibi anlattı ve bu benim bu şehirdeki son günüm olmuştu. Bu olayın ne olduğunu bende bilmiyordum ve başka bir yerde başka bir sorun olarak karşıma çıkacağından korkuyordum. Ve Los Angeles'tan Seattle'a giden bir arabayla yola çıktım. "Flora" diye seslendi hiç tanımadığım ve hiç biryerde görmediğim biri. Düşünmeye başladım. Acaba beni nerden tanıyordu ? Sonra birden aklıma "Sen kimsin? Benden ne istiyorsun?" diye sormak geldi ve bağırmaya başladım. Karşımdaki bana "Ben Kate. Malcolm un kız kardeşi.Bana seni Seattle'a götürmemi ve orada nerede kalacağını, hangi okula gideceğini göstermemi ve seninle kalmamı istediler. Birkaç gün sonra Malcolm'da gelicek seni görmek ve yanlız bırakmamak için" dedi ve yine bir düşünce kafamın içinde dönmeye başladı. Bu Malcolm kimdi ? Benim onunla ne işim olabilirdi ki kız kardeşi Kate'i beni yanlız bırakmaması için görevlendirmişti.

Bu düşüncelerle uyuyakalmışım Kate bana "Flora yeni evine geldik. Evde yanlız kalmayacaksın. Ben ve kardeşimde burada olucaz. Bence bu senin için çok iyi olucak. Bir değişikliğin zamanı gelmişti" dedi beni uyandırmaya çalışırken ve birden bir şeyler olduğunu ve benim hafızamı kaybettiğimi anladım. Bu olaylar çok kötü olmalıydı ki beni bu kadar uzağa sürgüne gönderir gibi gönderiyorlardı. Ne olmuştu acaba bu kadar kötü ve benim hafızamı kaybetmeme neden olucak? Biri bana saldırmış olmalı ve kafamı biryere çarpmış olmalıyım çünkü her tarafım ağrıyordu. Bu ağrıları önceden hissetmemiştim çünkü kafamda binbir türlü düşünce vardı. Ayakkabı ayağımı sıkmıştı bu yüzden ayakkabılarımı çıkarttım ve onu gördüm. Bir iz... Bu nerden gelmişti ve kim yapmıştı? Bu iz bir diş izine benziyordu. Birden bire neler olduğunu çok net olmasa bile hatırlamaya başladım.

Yeni evime gelmiştik. Ev iki kişi için cok büyük ve çok lükstü. Kate'e "Ben bu kadar pahalı bir evde yaşayamam benim bu evi karşılayacak kadar param yok" diye söylenirken Kate elinde bir kağıt bana doğru geldi ve gülmeye başladı. "Ev artık senin Flora. Bu da evin tapusu. Kardeşim bu yaptıklarından dolayı çok üzgün olduğu için birşeyler yapmak istedi ve bu evi sana satın aldı." dedi ve ben bu diş izinin nereden geldiğini anlamaya başladım. Ama bu bilgiler benim için yeterli değildi. Olayı ayrıntılı bir şekilde hatırlamam gerekiyordu. Şimdiye kadar neler olduğunu Kate'e sormak aklıma bile gelmemişti. Yarına kadar vaktim vardı ama artık yeni evime geldiğime ve herşeyin yerini öğrendiğime göre uyku vaktim gelmişti. Çok uykum vardı artık yarın okula giderken yada kahvaltı ederken Kate'e sorarım hem onunda uykusu gelmiştir o kadar uzun yoldan geldi diye düşünerek Kate'in yanına iyi geceler demek için gittim. "İyi geceler Kate sen yorulmadın mı? Ben çok yorulmuşum hemen uyumak istiyorum da gördüğüm kadarıyla senin uykun yok. Ne yapıyorsun?" diye sordum. "Okula nasıl gideceğimize ve yarın hangi dersler olduğuna bakıyorum. Ben hiç yorulmam bilmiyormuş gibi konuşuyorsun. Zaten ben ve ailem hiç uyumayız. O yüzden sen keyfine bak yarın sabah görüşürüz." dedi. Bu olay çözülmeliydi ama yarını beklemeliydim çünkü çok yorgundum, uykum vardı ve uyumazsam düşüp bayılacaktım. Odama gittim. Yatağa yatar yatmaz ayağımdaki iz ve Kate'in hiç uyumaması ilgimi çekmişti ama ben artık uyumalıydım. Artık yarın soracak bir sürü soru birikmişti ve belki yarın hiç uyumaz ve Kate'le konuşur şu olayın ne olduğunu anlamaya çalışırdım.

Bu gün yeni bir yerde yeni bir sabaha başlamıştım. Okula gitmeme daha iki saat vardı. Elimi yüzümü yıkayıp üstümü giyinip kahvaltı etmek için aşağıya indim ve evin içinde Kate'i aramaya başladım. Fakat bulamadım. Sonra içeriden tıkırtılar duydum. Eve başka biri girdi sanıp elime bir bıçak alıp kapının arkasına saklandım. Sonra odanın diğer ucundan "Korkma ben Kate. Yanlızca çok acıkmıştım Sana zarar vermek istemediğimden dışarı çıkmak zorundaydım. Seni korkuttuysam özür dilerim." dedi. "Sana zarar vermek istemediğimden..." cümlesi kafamın içinde dönüp duruyordu. Neden böyle birşey söylemişti? Birlikte bir şeyler yiyebilirdik. Bunun nesi bana zarar verecekti ki. Birden aklıma dün Kate'le konuşmak istediğim konu geldi ve sordum "Kate bu iz ve benim hafıza kaybım neden kaynaklanıyor." Kate bana döndü ve "Bunu daha sonra konuşsak olmaz mı? Bu konu şimdi sana zarar vermekten başka birşey getirmez. Lütfen kardeşimi bekle o sana neler olduğunu anlatır."

Kahvaltımı ettim ve okula gitmek için yola koyulduk. Okula geldiğimizde birileri Kate'e seslendi "Kate tekrar buradasın. Çok sevindim. Daha ne kadar burada kalacaksın?" Kate arkadaşına "Buraya arkadaşım Flora için geldim. Gitmeyede pek niyetim yok. Burada kalacağım. Ben yokken buralar ne kadar çok değişmiş." Kate'in arkadaşı kendini bana tanıttı. "DEmek Flora bu. Bende Olivia." Elimi uzattım ve "Tanıştığıma memnun oldum. Buralarda tanıdık birilerinin olması çok iyi olacağa benziyor." dedim gülümseyerek. " Okuldaki ilk günün nasılsın ? Heyecanlı mısın?" dedi. " Çok az bir heyecan var tabikide" dedim. Okuldaki ilk günümde yanımda iki arkadaşın olması benim için çok iyi olmuştu. Sonra sınıflarımıza gitmek için ayrıldık. Kate ve Olivia başka bir sınıftaydılar yani benden bir sınıf büyüktüler. Beni okulun bahçesinde bırakıp kendi sınıflarına gittiler. Bende bu sırada dün çok net olmasada hatırladığım konuyu ve sabahki konuşmayı düşünmeye başladım. Sonra saate baktığımda derse 5 dakika kaldığını gördüm ve koşmaya başladım. Sonra birden ayağımdaki izin olduğu yerin acımaya başladığını farkettim. Daha fazla koşamıyordum. Orada biraz dinlenmek için biraz bekledim. Sonra birden etraf karardı. Gözlerimi açtığımda kendimi okulun revirinde buldum. Oradakiler "Flora, nasılsın? Koridorda bayılıp kalmışın. Seni buraya biz getirdik." dediler. Bu insanları tanıyor olmalıydım yoksa beni neden buraya kadar getirsinler ve benim adımı nereden bilsinler. Her taraf o kadar buğuluydu ki hiçbirşey göremiyordum. Sonra doktor " Kafanı daha önceden çarpmışsın ve bunun etkisi şimdi tekrar başlamış. Bugünlerde hergün bayılabilirsin. Dikkatli ol" dedi. Sonra refleks olarak elimi kadama götürdüm. Gerçektende çarpmış olmalıyım ki orada bir şişlik hissettim. Ve bu hafıza kaybının neden olduğunu anladım.

Okuldaki ilk günüm bu olaydan sonra sona ermişti. Beni eve gönderdiler. Yanımda Kate'de geldi. "Seni yanlız bırakmamalıydım. Keşke Olivia'yı hiç görmeseydim." Neden bu kadar korkuyordu? Malcolm ne zaman gelecekti? Ben ne zaman gerçekleri öğrenecektim? Tabi okulun ilk gününün bu kadar çabuk bitmesine çok sevinmiştim. Fakat bu olayı hemen çözmeliydim. Kfamı neden çarptım ? Bu iz nereden geldi? Kate neden geceleri uyumuyor ve neden sabah bana " Sana zarar vermemek için dışarı çıktım." dedi. Neden hiç yemek yemiyor ? " Biraz dinlenmen gerek çok yorgundun. Seni bugün okula götürmem gerekirdi. Birgün daha beklememiz gerekirdi." diye söylenmeye başladı Kate. " Ben iyiyim. Birşeyim yok biraz uyuyum geçer. Lütfen daha fazla üzülme. Bak birşeyim yok. İyiyim ben." dediysemde "Ben Malcolm'a ne diycem şimdi. O yokken sana iyi bakamadım. Bana çok sinirlenecek." Ne olmuştu da bana birşey olunca Kate bu kadar üzülmüştü. Ne olmuş olabilirdi?...

Bütün gün dinlenmiştim. Uyandığımda Kate içeride telefonla konuşuyordu. Kulak misafiri oldum "Malcolm, Flora bugün çok kötü oldu. Onu okulun revirine götürmüşler. Sınıfa giderken bayılmış. Onu yanlız bırakmamalıydım. Sende yanlız bırakmamalısın. Hemen yarın gel. Artık gerçekleri öğrenmeli. Bana sorup duruyor. Bende senin anlatacağını söyleyerek konuyu kapatıyorum. Ama daha fazla merakta bırakmayalım." biraz sonra bir sessizlik oldu ve Kate'in sesi kötü gelmeye başladı " Olmaz. O zaman sonraki gün geleceksin." Kate'in sesi daha neşeli gelmeye başladı. Heralde geleceğini söylemişti. " O zaman sonraki gün görüşürüz." deyip telefonu kapatmıştı. Demekki herşeyi sonraki gün öğrenecektim. Çok sevinmiştim. Neler olduğunu o kadar çok merak ediyordum ki daha fazla bekleyemezdim.

Sabah olmuştu. Kate odama geldi ve "Bugün okula gitmiyoruz. Dünkü olaydan sonra birkaç gün okula gitmesek iyi olur. Sana daha fazla zarar gelmesini istemiyorum. Yoksa kardeşim yarın geldiğinde bana ne der ?" dedi ve bende söylenerek " Ne olmuş ki ? Sadece bayılmıştım. Evdede bayılabilirim. Yani birşey olmaz. Ama okula gitmemekte iyi olur aslında." dedim. Kate buna çok sevinmişti. Evde çok sıkılmıştım kitaplarımı karıştırdım ve bir kitap çok dikkatimi çekti okumaya başladım.Kitap o kadar sürükleyiciydi ki dalmışım. Orada karşımda duran Kate'i bile görmemişim. Ne kadar zamandır orada duruyordu acaba ? Neyse.... Sonra yanıma geldi bir şey söylicekti sanki ve konuşmaya başladı "Yarın Malcolm geliyor. Herşeyi öğreneceksin. Bu arada sen acıkmadın mı ? Sabahta hiç bir şey yemedin. Aşağıya inip birşeyler yemelisin. Bende seninle geliyorum. Eğer yine kötü olucak olursan bana tutun seni hemen odana taşıyım. Olur mu ?" "Tamam" dedikten sonra mutfağa indik ve masada bir tepsi lazanya vardı. Çok lezzetli gözüküyordu ve çok iştah açıcı bir görüntüsü vardı. Yemek bittiğinde Kate'in bana biraz garip baktığını farkettim. Sonra bir baktım ki bütün tepsiyi silip süpürmüşüm. Bu kadar yemekten sonra kendime gelmiştim.Malcolm'ın haberi neşemi daha da yerine getirmişti. Sonunda herşeyi öğrenecektim. Çok seviniyordum. Kate beni tekrar odama çıkardı ve telefonda birileriyle konuşmaya başladı " Flora iyi şimdi uyuyor. Okuldaki ilk günü çok güzel geçmiş. Bana öyle söyledi. Tamam söylerim" sonra bi telefon daha geldi ve "Ben şimdi yanındayım. Birşeyler yiyince kendine geldi. Özür dilemen onu tekrar eski haline döndürmez. Hem daha hiçbirşey hatırlamıyor. Özür dilersen herşeyi berbat etmiş olursun. Ben artık onun yanında kalıcam. Buradaki okulda arkadaşlarımda var." diye bağırmıştı. Kate'in ilk defa sinirlendiğini gördüm. Telefon trafiği bitmişti ve Kate tekrar yanıma geldi ve "Annen aradı. Bende iyi olduğunu okulun ilk gününün güzel geçtiğini söyledim. Sana kendine iyi bakmanı ve seni çok sevindiğini söylememi söyledi. Diğer telefondan hiç bahsetmedi ve bende birşey söylemedim. Eğer sorsaydım yine yalan söyleyip geçiştirecekti. Artık anlamıştım. Biri bana zarar vermişti ve zarar vermek istemediği halde yapmıştı bunu. Yoksa neden özür dilemek istesin ki.Beni bu kişiden Malcolm, Kate ve onların ailesi kurtarmıştı. Bana zarar veren yakınlarda biryerdeydi.

Kate dışarı çıkmıştı yine acıktığını söylerek. Bu konu aklımı iyice kurcalamaya başlamıştı artık. Neden benimle birlikte yemek yemiyordu da dışarı çıkıyordu ? Bu çok ilginçti. Bunu her neden yapıyorsa yarın öğrenecektim. Çok sıkılmıştım artık. Sabah okuduğum kitaba devam ettim. Bu kitap çok garipti. Sanki bana birşeyler hatırlatmaya çalışıyordu. Kitabı da kesin bu olaydan önce bana birşeyler hatırlatması için almıştım ve okumuştum. Ama hatırlamıyordum.... Yarın öğreneceklerimi merakla bekliyordum. Acaba neler olmuştu. Birden bire evden sesler gelmeye başladı. Kate geldi sanmıştım ve bağırdım "Kate ben yukarıdayım kitap okuyorum. Biraz daha okuyup uyuyacağım. İstersen yukarı gel." Karşıdan hiçbir ses gelmemişti. Beni rahatsız etmek istemiyor diye düşünüp kitaba devam ettim. Sesler azalmıştı. biri aşağıda geziyordu. Çok uykum gelmişti. Uyumadan önce aşağıya bir bakmak istedim. Sonra vazgeçtim. Çünkü her yanlız kalıp biryere gitmek istediğimde ya bayılıyordum yada başka birşey oluyordu. Işığı kapatıp uyumak en iyisi diye düşünüp uyumaya karar verdim ve aşağıya bağırdım "Kate ben artık uyuyorum." karşıdan "İyi geceler Flora" demesini bekledim. Ses gelmedi. Bu sesler neydi? Kate gelmemiş miydi daha ? Geldiyse niye cevap vermiyordu ? Ben bunları düşünürken sesler giderek fazlalaştı. Sanki aşağıdaki yukarı çıkıyordu. Kapının orada daha da fazlalaştı ve kapının orada bir karartı gördüm. Korkmaya başlamıştım. Aşağıdaki her kimse yukarı çıkmıştı ve kapıda bekliyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder